روش استفاده صحیح از چسب خمیری کفپوش

کار با چسب خمیری نیازمند مهارت بیشتر نصاب است.
12,529

روش استفاده صحیح از چسب خمیری کفپوش pvc

یکی از انواع چسب کفپوش pvc, چسب های خمیری است. این این محصول بر پایه لاتکس و پودرهای معدنی به همراه افزودنی های شیمیایی تولید می گردد و وزن مخصوص آن حدود یک و نیم کیلو در لیتر می باشد. این چسب معمولا در سطل های پلاستیکی 4 لیتری عرضه میشود و اسامی مختلف دارد.

بسته بندی 4 لیتری چسب خمیری
بسته بندی 4 لیتری چسب خمیری

برای استفاده از چسب خمیری کفپوش pvc در نصب کفپوش pvc, بعد از زیر سازی مراحل زیر باید بترتیب اجرا گردد :

1- جاروکشی کف جهت رفتن هرگونه گرد و خاک احتمالی

2- کشیدن تی ( T ) مرطوب

3- سطح نازک و مناسبی از چسب خمیری کفپوش pvc با استفاده از یک کاردک پهن بطوری که ضخامت چسب از حد معینی کم یا بیشتر نشود.

کاردک ساده پهن
              کاردک ساده پهن

4- نصب کفپوش pvc بطوری که بهیچوجه درزی بین تایل های کفپوش وجود نداشته باشد. وجود درز باعث خواهد شد در درازمدت رطوبت به سطح زیر کفپوش رسوخ کرده و نهایتا موجب بلند شدن ( و باصطلاح نصاب ها وَر آمدن ) کفپوش pvc میگردد.

کاردک شیاردار پهن
           کاردک شیاردار پهن

باید دقت نمود که سطح رویه کفپوش pvc به چسب آلوده نشود. در چنین صورتی باید سطح آلوده را با یک پارچه نخی تمیز نیمه خشک, کاملا پاک کرد.

5- آخرین مرحله کشیدن غلطک مناسب در جهت عرض کفپوش است تا اولا کفپوش های تایل, هم تراز شده و باصطلاح نصاب های کفپوش ناخن نداشته باشند.

دومین دلیل غلطک کشیدن خروج بخش مازاد چسب خمیری کفپوش از درز تایل های کفپوش pvc است. در چنین مواردی چسب بیرون زده از رویه کفپوش را مطابق پاراگراف دوم بند 4 بلافاصله نظافت نمائید.

کفپوش هائی که توسط چسب خمیری نصب میشوند, بر خلاف چسب فوری, نیازمند زمان بوده و حداقل تا 48 ساعت نباید هیچگونه ترددی بر آن صورت گیرد.

تا 48 ساعت نباید بر روی کفپوشی که با چسب خمیری نصب شده تردد شود
   تا 48 ساعت نباید بر روی کفپوشی که با چسب                  خمیری نصب شده تردد شود

استفاده از چسب خمیری کفپوش pvc با وجود محاسنی که دارد ( از جمله سرعت در نصب کفپوش), نیاز به مهارت خاص نصاب, بویژه در مرحله نصب بعد از چسبکاری کف دارد. از آنجا که نصاب مجبور است پای خود را بر روی کفپوش هائی که تازه نصب شده گذاشته و تایل های بعدی را نصب کند, هرگونه حرکت اضافی باعث جابجائی تایل های تازه چسبیده و درز بین تایل کفپوش ها خواهد شد.

انواع بسته بندی چسب فوری
      انواع بسته بندی چسب فوری

روش نصب خشتی برای استفاده از چسب خمیری کفپوش pvc مناسبترین روش اجراست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.